• rekruracja-2.png
  • rekruracja-3.png
  • rekruracja-4.png
  • rekruracja-5.jpg

Załącznik nr 1

 

KLASA MUNDUROWA - ZASADY REKRUTACJI

 

REGULAMIN REKRUTACJI

DO ZESPOŁU SZKÓŁ IM. NARODÓW ZJEDNOCZONEJ EUROPY

W POLKOWICACH NA ROK SZKOLNY 2025/2026

Podstawa prawna:

-         Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635 i 1933) – rozdział 6,

-         Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2024 r. poz. 989),

-         Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 5/2025 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2025 r.
w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego
na rok szkolny 2025/2026 dla kandydatów do klas I publicznych: czteroletnich liceów ogólnokształcących, pięcioletnich techników, trzyletnich branżowych szkół I stopnia,

-         Statut Zespołu Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach.

INFORMACJE OGÓLNE

§ 1. Składanie dokumentów

  1. W Zespole Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach nabór prowadzony jest z wykorzystaniem systemów informatycznych.
  1. Wydrukowany z e-systemu wniosek o przyjęcie do szkoły, podpisany przez kandydata i co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna, kandydat składa: w dniach od 19 maja do 23 czerwca 2025 r. do godz. 15.00
    w szkole pierwszego wyboru (kandydaci do oddziału o profilu mundurowym: od 19 do 30 maja 2025 r.
    do godz. 15.00 w szkole pierwszego wyboru
    ).
  1. We wniosku kandydat wskazuje kolejność wybranych szkół/profili/zawodów w porządku od najbardziej
    do najmniej preferowanych.
  1. Kandydat do szkoły, do której wcześniej złożył wniosek o przyjęcie, dołącza następujące dokumenty:
    1. świadectwo ukończenia szkoły podstawowej – w terminie od 27.06.2025 r. do 08.07.2025 r.
      do godz.15.00 (po wcześniejszym uzupełnieniu ocen i osiągnięć w systemie informatycznym),
    2. zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty - w terminie od 27.06.2025 r.
      do 08.07.2025 r. do godz.15.00 (po wcześniejszym uzupełnieniu wyników w systemie informatycznym),
    3. zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe laureatom lub finalistom konkursów i olimpiad przedmiotowych – do 08.07.2025 r. do godz. 15.00,
    4. zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu kandydaci do Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia muszą przedłożyć
      w szkole do 24.07.2025 r.,
    5. w przypadku oddziału o profilu mundurowym – oryginał orzeczenia lub zaświadczenia lekarskiego               o posiadaniu bardzo dobrego stanu zdrowia wydanego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły oraz dokument potwierdzający obywatelstwo polskie kandydata - do 24.07.2025 r.,
    6. inne dokumenty (np. opinia PPP, orzeczenie PPP), które mogą być istotne przy kwalifikacji kandydata – do 08.07.2025 r. do godz.15.00,
    7. 1 zdjęcie legitymacyjne – najpóźniej do 14.08.2025 r. do godz. 12.00.
  1. Kandydaci do Branżowej Szkoły I Stopnia (we wszystkich zawodach - młodociani pracownicy) zobowiązani są dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru najpóźniej do 24.07.2025 r. umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego od dnia 1 września 2025 r.

ZASADY REKRUTACJI

§ 2. Warunki przyjęcia do klasy pierwszej:

  1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły może otrzymać maksymalnie 200 punktów wg poniższego schematu:
Kryteria - egzamin ósmoklasisty

wyniki z egzaminu

ósmoklasisty w %

punkty w postępowaniu rekrutacyjnym
wynik z języka polskiego (max) 100% x 0,35 = 35 pkt.
wynik z matematyki (max) 100% x 0,35 = 35 pkt.
wynik z języka obcego nowożytnego (max) 100% x 0,3 = 30 pkt.
max 100 pkt.
Kryteria - świadectwo punkty w postępowaniu rekrutacyjnym
ocena z języka polskiego (max) 18 pkt.

celujący – 18 punktów

bardzo dobry – 17 punktów

dobry – 14 punktów

dostateczny – 8 punktów

dopuszczający – 2 punkty

ocena z matematyki (max) 18 pkt.
oceny z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału tej szkoły (max) 18 pkt.
(max) 18 pkt.
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem 7 pkt.
szczególne osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych (max) 18 pkt.
osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego,
w szczególności w formie wolontariatu
3 pkt.
max 100 pkt.
Razem 200 pkt.
  1. Kandydatom do Zespołu Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach punkty nalicza się              z dwóch w sposób następujący:

w Liceum Ogólnokształcącym:

Profil kształcenia Przedmiotyustalone przez dyrektora szkoły jako brane pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału tej szkoły
językowy                     język angielski język niemiecki
biologiczno-chemiczny biologia chemia
mundurowy                     wiedza o społeczeństwie historia
humanistyczny wiedza o społeczeństwie historia

w Technikum:

Kształcenie w zawodzie Przedmiotyustalone przez dyrektora szkoły jako brane pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału tej szkoły
technik informatyk informatyka język angielski
technik elektryk fizyka technika
technik reklamy informatyka plastyka
technik spedytor geografia język angielski
technik rachunkowości wiedza o społeczeństwie język angielski
technik hotelarstwa wiedza o społeczeństwie język angielski

w Branżowej Szkole I Stopnia:

Kształcenie Przedmiotyustalone przez dyrektora szkoły jako brane pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału tej szkoły
we wszystkich zawodach
(młodociani pracownicy)
geografia język angielski
  1. Schemat przyznawania punktów uzyskanych za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej:
    1. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
  1. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
  • tytułu finalisty konkursu z przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
  1. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
    7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się
    5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
  1. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim
    lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,,
  • tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  1. uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt. 2 lit. a–d, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
  • międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
  • krajowym – przyznaje się 3 punkty,
  • wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
  • powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
  1. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcia tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  1. Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz określenia miejsc uznane za wysokie w tych zawodach w roku szkolnym 2024/2025 w województwie dolnośląskim zawiera Zarządzenienr 8/2025 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia
    25 lutego 2025 r.
    na stronie
    w zakładce Rekrutacja.
  1. Kandydaci do poszczególnych typów szkół będą przyjmowani w kolejności ustalonej na liście rankingowej, którą wyznaczy liczba uzyskanych punktów, o jakich mowa w § 2 ust. 1 niniejszego regulaminu,
    do wyczerpania miejsc, którymi dysponuje dany kierunek kształcenia.
  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria:
    1. wielodzietność rodziny kandydata;
    2. niepełnosprawność kandydata;
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;

Kryteria, o których mowa powyżej, mają jednakową wartość.

  1. Nabór prowadzony będzie odpowiednio do profili/zawodów:
  • w Liceum Ogólnokształcącym:
Profil kształcenia

Przedmioty rozszerzone

realizowane od klasy I

Przedmioty dodatkowe
(programy autorskie)
Języki obce
językowy język angielski język niemiecki język polski
  • geografia krajów anglojęzycznych prowadzona w języku angielskim

I język (wiodący):

język angielski

II język:

język niemiecki

biologiczno-chemiczny biologia chemia język angielski
  • laboratorium przyrodnicze
mundurowy wiedza o społeczeństwie historia język angielski
  • pierwsza pomoc przedmedyczna
  • specjalistyczny trening fizyczny
humanistyczny język polski historia język angielski
  • filozofia i życie
  • w Technikum:
Kształcenie
w zawodzie

Przedmioty rozszerzone

realizowane od klasy I

Języki obce
technik informatyk matematyka informatyka

I język (wiodący): język angielski

II język: język niemiecki

technik elektryk matematyka fizyka
technik reklamy biznes i zarządzanie język angielski
technik spedytor biznes i zarządzanie język angielski
technik rachunkowości biznes i zarządzanie matematyka
technik hotelarstwa biznes i zarządzanie język angielski
  • w Branżowej Szkole I Stopnia:
Kształcenie Język obcy
we wszystkich zawodach (młodociani pracownicy) język angielski
  1. Planuje się utworzyć :
Szkoła Profil/zawód Planowana liczba miejsc

Liceum

Ogólnokształcące

2 klasy

językowy 15
biologiczno-chemiczny 15
mundurowy 15
humanistyczny 15

Technikum

3 klasy

technik informatyk 15
technik elektryk 15
technik reklamy 15
technik spedytor 15
technik rachunkowości 15
technik hotelarstwa 15

Branżowa Szkoła I Stopnia

1 klasa

we wszystkich zawodach (młodociani pracownicy)

30

Planowana liczba miejsc ogółem 180
  1. Klasy mogą być wieloprofilowe/wielozawodowe.

§ 3. Zwolnienia z postępowania kwalifikacyjnego

  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty (na podstawie art. 44zw ust. 2 i 4 ustawy o systemie oświaty) ocenę języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób następujący:
Przedmioty Sposób przeliczania ocen
na punkty
Punkty w postępowaniu rekrutacyjnym
z języka polskiego i matematyki

celujący – 35 punktów

bardzo dobry – 30 punktów

dobry – 25 punktów

dostateczny – 15 punktów

dopuszczający – 10 punktów

max 2 x 35 pkt. = 70 pkt.
z języka obcego nowożytnego

celujący – 30 punktów

bardzo dobry – 25 punktów

dobry – 20 punktów

dostateczny – 10 punktów

dopuszczający – 5 punktów

max 30 pkt.

(na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego)

max 100 pkt.
  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu lub przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty (na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty) ocenę z tego przedmiotu lub oceny z tych przedmiotów, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, przelicza się na punkty
    w sposób określony w ustępie 1.
  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty (na podstawie art. 44zw ust. 2 i 4 ustawy o systemie oświaty) ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena
    z języka obcego nowożytnego.
  1. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego
    o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności do szkoły.

§ 4. Kwalifikowanie do szkół

  1. Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym
Termin Zadanie

od 19 maja

do 23 czerwca 2025 r.

do godz. 15.00

Złożenie (lub zmiana) wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami.

Kandydaci do oddziału o profilu mundurowym: od 19 do 30 maja 2025 r. do godz. 15.00

w szkole pierwszego wyboru.

10.06.2025 r.

godz. 9.00

Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów do oddziału o profilu mundurowym.

11.06.2025 r.

do godz. 10.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów do oddziału
o profilu mundurowym, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej.

18.06.2025 r.

godz. 9.00

Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów do oddziału o profilu mundurowym (II termin dla kandydatów, którzy z przyczyn od nich niezależnych nie mogli przystąpić do prób sprawności w pierwszym terminie).

23.06.2025 r.

do godz. 10.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów do oddziału
o profilu mundurowym, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej
w II terminie.

od 27 czerwca

do 08 lipca 2025 r.

do godz. 15.00

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty. Możliwość zmiany przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły lub złożenie nowego wniosku z uwagi na zmianę szkół, do których kandyduje.
do 08 lipca 2025 r. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych
w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.
do 15 lipca 2025 r. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta, burmistrza lub prezydenta okoliczności wskazanych w oświadczeniach

16 lipca 2025 r.

do godz. 15.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.
od 19 maja
do 17 lipca 2025 r.
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie.

od 17 lipca

do 24 lipca 2025 r.

Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia:

-    oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia
o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały wcześniej złożone,

-    zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (od lekarza medycyny pracy w przypadku kandydatów do Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia),

-    w przypadku oddziału o profilu mundurowym – oryginału orzeczenia lub zaświadczenia lekarskiego o posiadaniu bardzo dobrego stanu zdrowia wydanego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pisemnej zgody rodziców na uczęszczanie kandydata
do szkoły oraz dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie kandydata,

-    w przypadku kandydatów do Branżowej Szkole I Stopnia (młodociany pracownik) umowy o pracę od dnia 1 września 2025 r.,

-    niedotrzymanie powyższych terminów jest jednoznaczne z rezygnacją z podjęcia nauki
w szkole.

25 lipca

2025 r.
do godz. 12.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i  kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
  1. Terminy w postępowaniu uzupełniającym (w przypadku wolnych miejsc):
Termin Zadanie

od 28 lipca

do 29 lipca 2025 r.

do godz. 15.00

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z wymaganymi dokumentami.

30.07.2025 r.

godz. 9.00

Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów do oddziału o profilu mundurowym.

31.07.2025 r.

do godz. 10.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów do oddziału
o profilu mundurowym, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej.

od 28 lipca

do 07 sierpnia 2025 r.

Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie.
do 29 lipca
2025 r.
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczonych
w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

do 05 sierpnia

2025 r.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach.

06 sierpnia 2025 r.

do godz. 15.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.

od 28 lipca

do 07 sierpnia 2025 r

Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie.

od 07 sierpnia

do 13 sierpnia 2025 r.

Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia:

-    oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia
o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały wcześniej złożone,

-    zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (od lekarza medycyny pracy w przypadku kandydatów do Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia),

-    w przypadku oddziału o profilu mundurowym – oryginału orzeczenia lub zaświadczenia lekarskiego o posiadaniu bardzo dobrego stanu zdrowia wydanego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pisemnej zgody rodziców na uczęszczanie kandydata
do szkoły oraz dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie kandydata,

-    w przypadku kandydatów do Branżowej Szkole I Stopnia (młodociany pracownik) umowy o pracę od dnia 1 września 2025 r.,

-    niedotrzymanie powyższych terminów jest jednoznaczne z rezygnacji podjęcia nauki
w szkole.

14 sierpnia 2025 r.

do godz. 12.00

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i  kandydatów nieprzyjętych do szkoły.
  1. W przypadku kandydatów do szkół ponadpodstawowych, którzy nie zostaną przyjęci do szkół
    w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym na rok szkolny 2025/2026, o przyjęciu do tych szkół,
    w których będą jeszcze wolne miejsca, będzie decydował dyrektor szkoły (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).
  1. Za zapewnienie miejsca w szkole ponadpodstawowej wszystkim realizującym obowiązek nauki dzieciom                         i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu odpowiada rada powiatu (zgodnie z art. 39 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe).
  1. Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru złożonych dokumentów w ciągu 7 dni roboczych od zakończenia postępowania rekrutacyjnego. W przeciwnym przypadku kopie dokumentów ulegną zniszczeniu.
  1. Kandydatom nieprzyjętym szkoła udziela szczegółowych informacji w celu ułatwienia im wyboru innej szkoły lub zawodu.
  1. Informacje o wolnych miejscach można uzyskać na stronie: https://edu.kuratorium.wroclaw.pl/rekrutacja/

§ 5. Procedura odwoławcza

  1. W terminie do 28.07.2025 r. (w postępowaniu rekrutacyjnym) i do 18.08.2025 r. (w postępowaniu uzupełniającym) rodzic lub pełnoletni kandydat może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia.
  1. W terminie do 3 dni od dnia złożenia wyżej wymienionego wniosku komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia.
  1. W terminie do 3 dni od otrzymania uzasadnienia rodzic lub pełnoletni kandydat może złożyć do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięć komisji rekrutacyjnej.
  1. W terminie do 3 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest obowiązany rozpatrzyć odwołanie.
  1. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

§ 6. Organizacja informacji dla kandydatów i ich rodziców.

  1. W szkole powołuje się od 01 marca 2025 r. punkt informacyjny dla kandydatów do szkół ponadpodstawowych:
    1. sekretariat uczniowski, pokój Ad18, tel. 76 746 51 08, 76 746 51 39
    2. doradca zawodowy, pokój Ad14, tel. 76 746 51 46.
  1. Informacje udzielane będą w dni powszednie w godz. 9.00 – 14.00.
  1. Zadaniem punktu informacyjnego jest udzielanie kandydatom informacji o:
    1. kryteriach naboru,
    2. wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki,
    3. wybranym zawodzie,
    4. pracodawcach, którzy mogą przyjąć do pracy w celu nauki zawodu (Szkolny Bank Praktyk dla kandydatów do Branżowej Szkoły I Stopnia),
    5. wolnych miejscach w Zespole Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach.
  1. Szczegółowe informacje można uzyskać także na stronie w zakładce oferta edukacyjna/nabór elektroniczny. Korespondencję elektroniczną dotyczącą rekrutacji do szkoły należy kierować na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .