Technik reklamy (kod zawodu 333907) przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędnych do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych.
Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w agencjach reklamowych, biurach ogłoszeń, mediach, agencjach, studiach graficznych i drukarniach. Mogą również podjąć pracę jako specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej w prasie, radiu i telewizji lub prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.
Należy podkreślić, że rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Wszystkie firmy na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy.
Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
Po skończonej szkole będziesz umiał:
- organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
- przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
- organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
- planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
- tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,
- obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
- organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
- organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
- współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
- oceniać komunikacyjną, artystyczną i estetyczną wartość przygotowanych reklam,
- sporządzać budżet kampanii reklamowej,
- pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,
- porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych,
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska,
- organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań zawodowych,
- udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy,
- kierować zespołem pracowników,
- korzystać z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa specjalistycznego,
- przygotować projekt z uwzględnieniem różnych technik druku.
Zawód przeznaczony jest dla osób:
- komunikatywnych,
- kreatywnych,
- otwartych na nowe doświadczenia,
- odpowiedzialnych i systematycznych w działaniu,
- stosujących się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
- posiadających zdolność koncentracji i podzielność uwagi,
- spostrzegawczych,
- operatywnych w działaniu,
- posiadających umiejętności organizatorskie oraz pracy w zespole,
- cechujących się wysoka kulturą osobistą, uczciwością,
- otwartych na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne,
- gotowych do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
W zawodzie technik reklamy kształcimy w dwóch kwalifikacjach:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- przygotowania elementów strategii reklamowej
- przygotowania elementów kreacji reklamowej
- produkcji reklamy
- planowania kampanii reklamowej
- organizowania sprzedaży reklamowej
- realizowania kampanii reklamowej
- badania przekazu reklamowego
Jeżeli masz predyspozycje organizatorskie, interesuje Cię reklama, chcesz wiedzieć jak planować kampanie reklamowe, masz głowę pełną pomysłów, wybierz technikum organizacji reklamy!
W naszej szkole zdobędziesz umiejętności:
- opracowywania ofert handlowych z zakresu sprzedaży usług reklamowych,
- tworzenia sloganów reklamowych, scenariuszy reklam radiowych i telewizyjnych, projektów graficznych reklam,
- organizowania produkcji dźwiękowych nagrań reklamowych,
- posługiwania się programami graficznymi (CorelDraw, Photoshop),
- posługiwania się urządzeniami cyfrowymi.
Technik reklamy może być zatrudniony w agencjach reklamowych, działach marketingu, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, studiach graficznych lub studiach fotografii cyfrowej. Odnajdzie się również w branży handlowej.
Technik reklamy – opis zawodu https://www.youtube.com/watch?v=ob3lgEjSbQA
Pracownia ksztalcenia w zawodzie technik reklamy
Pracownia ksztalcenia w zawodzie technik reklamy
Pracownia ksztalcenia w zawodzie technik reklamy
Pracownia ksztalcenia w zawodzie technik reklamy
Studio fotograficzne
Studio fotograficzne
Studio fotograficzne
Studio filmowe
Studio filmowe
Studio filmowe
Studio filmowe